31.7.2015

KESÄN KIRPPISLÖYTÖJÄ



En ole mikään ahkera kirpputorien kiertäjä, mutta aina sopivan tilaisuuden tullen käyn katsastamassa josko jotain kivaa löytyisi. Tänä kesänä kirppikset ovat jääneet vähemmälle, mutta muutama mukava esine on tullut vastaan ja ostettua kotiin.

Pidän kovasti Arabian keraamisista kukkaruukuista ja niitä yleensä yritänkin etsiskellä. Yksinkertainen muoto, samoin materiaali, miellyttää ja muutama onkin mukaan kesällä kirpuilta tarttunut. Lapsuuden kodissani muistelisin olleen myös koristeltuja Kerä-kukkaruukkuja, en pistäisi pahaksi jos sellaisiakin vastaan joskus tulisi.

Riihimäen lasin Kantti-purkit ovat minulle uusi tuttavuus, mutta ihastuin kovasti kun tähän ruskeaan purkkiin törmäsin ja kun hintakin oli kohtuullinen päätyi purkki mukaani. Alunperin purkit ovat käsittääkseni tarkoitettu mausteille, mutta minulle tästä tuli heti mieleen se purkki, johon on piilotettu ne parhaat karkit, joita sitten erityistilanteessa maistellaan. Purkkeja on tehty useassa eri koossa ja luulenpa, että sain tämän myötä uuden keräilykohteen, joita kirppiksillä etsiskellä.
-Piia

4 kommenttia :

  1. Oo, kelpais mullekin! Purkissa on muodot kohdillaan ☺️

    VastaaPoista
  2. Ui - hyvät löydöt <3

    Mä oon yrittänyt noita Arabian ruukkuja myös metsästää. Ei ole vielä osunut ehjiä kohdalle. Niistä on usein alunen rikki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon bongaillut paljon erikseen myytäviä alusia ja ruukkuja, mutta noita ehjiä koko settejä ei ole monia vastaantullut. Onnea etsimiseen, molemmille! ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi!