27.1.2018

ÄLÄ UNOHDA ITSEÄSI - BRUNSSI YHDELLE


Minun piti saada eilen muutama ihana ystävä kylään ja olin ajatellut laittaa sitä varten pientä brunssimaista purtavaa. Tähän aikaan vuodesta enemmän ja vähemmän vaivaava flunssa tuli kuitenkin ja sotki suunnitelmat ja treffit siirtyivät myöhemmäksi. 

Olin ehtinyt jo fiilistellä brunssitarjottavia ja mietin, että mikä estää minua tekemästä brunssia ihan vain itselleni. No ei tietenkään mikään! Pienimmän nukkuessa päiväunia ja koululaisten ollessa omissa touhissaan, kokkailin, katoin pöydän ja nautin hetken rauhallisuudesta ja hyvästä ruuasta omassa seurassani. Ja kuinka siitä nautinkaan!


Arjen kiireessä sitä unohtaa helposti itsensä. Lapset, perhe ja työt vievät mukanansa ja oma aika jää illan viimeisiin tunteihin, mikäli silloin jaksaa vielä hereillä pysytellä. Jokainen tarvitsee kuitenkin omaa aikaa. Toiselle se voi olla juoksulenkki tai vaikka elokuvissa käynti, minä taas kaipaan eniten hetkiä jolloin voin olla ihan yksin kotona. 


Vaikka olen sosiaalinen, rakastan kutsua ystäviä kylään, käydä illanvietoissa, istua kahvitunnilla työkavereiden seurassa ja viettää aikaa yhdessä perheeni kanssa, aina silloin tällöin parasta mitä tiedän on olla yksin. Ainoa ihminen kenen kanssa minun on tultava toimeen jokaikinen hetki, olen minä itse ja sen vuoksi itsensä seurassa on tärkeä viihtyä ja aina hetkittäin olla. Asia, joka välillä unohtuu ja jolle on vaikeinta järjestää aikaa vaikka pitäisi, sillä uskon, että kun on hyvä olla itsensä kanssa, on hyvä olla myös muiden kanssa.




Elämässäni on varmasti juuri nyt menossa ne kaikista kiireisimmät vuodet jonka vuoksi omasta jaksamisesta olisi pidettävä entistäkin parempaa huolta. Tiedän, että silloin tällöin varastetut omat hetket tekevät minusta paremman äidin, vaimon, työkaverin ja ystävän. Peruuntuneet treffit ystävien kanssa ja vahingossa järjestynyt oma pieni hetki oli hyvä muistutus tästä, niinpä silloin tällöin vastaedeskin aion kattaa brunssin ihan vain itselleni, koska minä olen tärkeä! Ja niin sinäkin, joten älä sinäkään unohda itseäsi!

-Piia

4 kommenttia :

  1. Tärkeä asia ja hyvä muistutus jokaiselle 😊 Kiva olisi kuulla, mitä herkkuja söit, myös reseptit kiinnostavat 😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääpä palata noihin brunssiherkkuihin vielä vaikka ihan erillisessä postauksessa! :) Tuon jälkkärin resepti tulossa ainakin lähiaikoina!

      Poista
  2. Ai että, osui ja upposi! Ruuhkavuosissa helposti jokaisen vapaahetken kohdalla alkaa miettiä, mikä on "hyödyllistä" tai "tärkeää", vaikka itsensä hemmottelulle pitäisi löytyy säännöllisesti aikaa. Ja miten herkullisen näköinen brunssi, etenkin nuo juustoiset leivät...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minulla on monesti sama vaiva, aina keksii jotain muka tärkeämpää tekemistä vaikka välillä se tärkein olisi käydä hetkeksi vaikka viltin alle sohvalle ja ottaa pienet päiväunet! :) Palaan tosiaan noihin herkkuihin vielän ihan vaikka erillisessä postauksessa! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi!